طرز تهیه چیز کیک خرمالو خانگی | شب یلدا

418
چیز کیک خرمالو
آموزش تهیه چیز کیک خرمالو

چیز کیک خرمالو

نظرتون در مورد یک چیز کیک متفاوت چیه! چیز کیک خرمالو، دوست دارای چیز کیک حتما باید امتحان کنند، طعم فوق العاده ای داره. با کوفته ریزه در تهیه چیز کیک خرمالو خانگی خوشمزه و هیجان انگیز همراهمان باشید.

پیشنهاد نویسنده، چیز کیک با طعم های مختلف : شکلاتی، موزی، انار، آناناس ، آلبالو و … را مشاهده کنید و برای شب یلدا که نزدیک هست تهیه کنید.

 

مواد لازم چیز کیک

خرمالو: ۲ عدد

پنیر ماسکارپونه: ۳۰۰ گرم

خامه فرم گرفته: ۳۰۰ گرم

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذا خوری

ژله آلوئه ورا: ۱ بسته

کیک اسفنجی : نصف 1 عدد (بیسکویت پتی بور هم می تونید استفاده کنید : حدودا 2 بسته کافیه)

 

دستور تهیه چیز کیک خرمالو خانگی

قبل از هر کاری نیاز به کیک ساده داریم، می تونید کیک ساده با شیر یا کیک اسفنجی خودتون بپزید یا از بیسکویت پتی بور استفاده کنید. کیک رو که آماده کردیم از وسط به 2 قسمت تقسیم می کنیم و نصفه کیک رو داخل قالب کمربندی می ریزیم.

پودر ژلاتین را با نصف استکان آب سرد مخلوط می کنیم. بعد با روش بن ماری حل می کنیم.

پنیر ماسکارپونه رو با خامه فرم گرفته با همزن میزنیم. ژلاتین حل شده را به پنیر و خامه مخلوط شده اضافه می کنیم و روی کیک داخل قالب کمری می ریزیم. به مدت 2 ساعت می زاریم داخل یخچال بمونه و خودش را بگیرد.
بعده این مدت چیز کیک رو از یخچال در میاریم.
خرمالو ها رو بصورت گرد یا قارچی برش می زنیم و روی کیک می چینیم.
ژله آلوورا رو با یه لیوان آب جوش حل میکنیم و نصف لیوان آب سرد بهش اضافه میکنیم (بن ماری کنید تا شفاف شود).
مقداریشو روی خرمالو ها میریزیم و میزاریم توی یخچال تا ببنده، همه ی ژله رو یهویی نمیریزیم چون خرمالوها شناور میشوند.
بعد از نیم ساعت، باقی مونده ژله آلوورا رو روی چیز کیک میریزیم و میزاریم داخل یخچال به مدت 2 ساعت بمونه تا ژله کامل ببنده. چیز کیک خرمالو آماده است.

ارزش غذایی خرمالو

هر ۱۰۰ گرم خرمالو حاوی ارزش غذایی زیر است:

انرژی ۶۰ تا ۷۰ کیلوکالری
آب ۷۵.۵ گرم
فیبر ۵.۹ گرم
قند ۲۳ گرم
ویتامین ث ۷.۶ میلی‌گرم
پتاسیم ۲۱۰ میلی‌گرم
منیزیم ۱۱ میلی‌گرم
آهن ۰.۱۵ میلی‌گرم

خواص خرمالو

خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B3 ،B2، B1 و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز دارد.
خرمالو سرشار از ویتامین‌های A ، B‌ و C می‌باشد.

خرمالو میوه ای با کالری بالا است (۱۰۰ گرم خرمالو ۷۰ کالری فراهم می کند) اما در چربی بسیار پایین است.
طبع خرمالو گرم و تر است.

 

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید